EnglishTurkishFrenchGermanSpainItalianDutchRussianPortugueseJapaneseKoreanArabic

 aw2

Ενα βήμα πριν από την πτώχευση τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά



Α. Γ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ

Εντονες πιέσεις προς την κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου ασκεί η ΤhyssenΚrupp, ο γερμανικός όμιλος που είναι ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Οι Γερμανοί χθες κατήγγειλαν τη σύμβαση που έχουν με το υπουργείο Αμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό για την κατασκευή τριών υποβρυχίων, προσπαθώντας να εκμαιεύσουν με κάθε τρόπο την παραλαβή από το ΠΝ ενός τέταρτου υποβρυχίου, του «Παπανικολής», το οποίο έχει ήδη κατασκευαστεί στα ναυπηγεία του Κιέλου. Το ΠΝ δεν το παραλαμβάνει επικαλούμενο μεγάλα τεχνικά προβλήματα (πρόκειται για το υποβρύχιο που γέρνει).

Χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Σκαραμαγκά
citypress.gr

κ. Ιτο (γερμανοιάπων την καταγωγή!) κάλεσε τους συνδικαλιστές του σωματείου «Τρίαινα» και τους επιβεβαίωσε την καταγγελία της σύμβασης για τα υποβρύχια «Ματρόζος», «Πιπίνος» και «Κατσώνης», προσθέτοντας ότι θα υπάρξουν δραματικές εξελίξεις μετά τις εκλογές αν δεν βρεθεί συνολική λύση με την ελληνική κυβέρνηση.

«Πρόκειται για καθαρό εκβιασμό προς την κυβέρνηση του ΠαΣοΚ που έρχεται σε 15 ημέρες» έλεγαν χθες οι συνδικαλιστές του ναυπηγείου. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά απασχολούν σήμερα 1.300

εργαζομένους, ενώ άλλοι 1.500 εργαζόμενοι «κινούνται» γύρω από τα ναυπηγεία μέσω εργολάβων.

Μάλιστα νωρίς το απόγευμα είχε διοχετευθεί η πληροφορία ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα κάνουν αίτηση πτώχευσης, αλλά αποδείχθηκε ότι επρόκειτο περί διαρροής, ώστε εν συνεχεία να έλθει πιο... μαλακά η καταγγελία της σύμβασης για τα υποβρύχια.

Η κίνηση αυτή επανέφερε στην επιφάνεια τη δραματική συρρίκνωση των δραστηριοτήτων στα ελληνικά ναυπηγεία και τη σχεδόν βέβαιη απώλεια θέσεων εργασίας, αφού το ελληνικό Δημόσιο, που είναι ο βασικός τροφοδότης τους με έργα του Πολεμικού Ναυτικού, δεν προχωρεί για οικονομικούς λόγους σε ναυπήγηση ή επισκευή πολεμικών πλοίων.

Το πρόγραμμα των φρεγατών, στο οποίο ήλπιζαν τα μέγιστα οι Γερμανοί, καρκινοβατεί και οι πρόσφατες αποφάσεις των Βρυξελλών καλούν τον Σκαραμαγκά (δηλαδή τους Γερμανούς) να επιστρέψουν περί τα 230 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο (πάνω από 400 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν και τόκοι!) ως παράνομες ενισχύσεις παλαιοτέρων περιόδων, τα οποία η ΤhyssenΚrupp δεν αναγνωρίζει, αφού δεν έγιναν επί των ημερών της, και δεν επιθυμεί να καταβάλει.

Οσο δεν επιλύεται αυτό το βασικό πακέτο προβλημάτων (και γερμανικών αιτημάτων) τόσο η γερμανική πλευρά θα πιέζει και ενδεχομένως θα εκβιάζει, πολλώ δε μάλλον που στην Αθήνα ετοιμάζεται να αναλάβει νέα κυβέρνηση σε δύο εβδομάδες.

Οπως τονίζει μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος των εργαζομένων κ. Β. Καρακίτσιος, πολλές φορές οι εργαζόμενοι του Σωματείου «Τρίαινα» έκαναν στάση εργασίας και αλλεπάλληλες παραστάσεις σε εργοδοσία, ΓΣΕΕ και κυβέρνηση ζητώντας λύσεις αλλά δεν εισακούστηκαν.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο απλήρωτοι παρέμειναν επί δίμηνο οι εργαζόμενοι στην εταιρεία που αποσχίστηκε από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και κατασκευάζει τροχαίο υλικό και ειδικά τους συρμούς του ΟΣΕ.

Οι περίπου 170 εργαζόμενοι είχαν πληροφορηθεί ότι η ελβετική εταιρεία που είναι ιδιοκτήτρια της Εταιρείας Τροχαίου Υλικού Ελλάδος ΑΕ ετοιμάζεται να κηρύξει πτώχευση αφήνοντας άνεργους τους (υπο)απασχολουμένους εκεί, οι οποίοι προέρχονται άπαντες από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Τον Οκτώβριο του 2007 η ιδιοκτήτρια του Σκαραμαγκά, ΤhyssenΚrupp Μarine Systems, είχε πουλήσει στην ελβετική εταιρεία συμμετοχών Dr. Μeyer Βeteiligungen την Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος ΑΕ, θυγατρική ως τότε των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που ασχολείται αποκλειστικά με την κατασκευή τροχαίου υλικού και ειδικά με τους συρμούς του ΟΣΕ.
free counters