EnglishTurkishFrenchGermanSpainItalianDutchRussianPortugueseJapaneseKoreanArabic

 aw2

Ο άφρων πλούσιος Ιερώνυμος και η Αφγανή προσφυγοπούλα


«…Δός μοι τούτον τον ξένον, ον ομόφυλοι μισούντες θανατούσιν ως ξένον. Δός μοι τούτον τον ξένον, όν ξενίζομαι βλέπειν τού θανάτου τόν ξένον…»

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος
Κύριε Ροΐδη,
Στην Αθήνα ζει ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Γιάννης Λιάπης είναι το πραγματικό του όνομα, αλλά συνηθίζεται στους επισκόπους να παίρνουν κάποιο επαγγελματικό ψευδώνυμο που κολλητά με τον βυζαντινό τους τίτλο και την μεγαλομανή προσφώνηση θα τους βοηθήσει στην καριέρα τους να εντυπωσιάσουν τους κουτούς, όπως κάνουν και οι ηθοποιοί. Τι δέος να εμπνεύσεις στο δούλο που τρέχει να πάρει την ευλογία σου, ως Γιάννης και τι τύχη θα περίμενε τη Τζένη Καρέζη ως Ευγενία Καρπούζη στο σινεμά; Στην ουσία ηθοποιοί είναι και οι δεσποτάδες και διότι ποιούν ήθος (ας αφήσουμε το θέμα της ποιότητάς του) στο ποίμνιο και διότι υποκρίνονται και διότι μεταμφιέζονται με φανταχτερές στολές για να εντυπωσιάσουν το κοινό τους. Ο κ. Λιάπης δηλώνει Απόστολος του Χριστού. Παρ’όλα αυτά η ζωή του δεν επιβεβαιώνει αυτήν την ιδιότητα. Ο Χριστός και ο Απόστολος Παύλος έθεσαν κάποιους κανόνες για τους Αποστόλους και φοβάμαι πως ο κ. Λιάπης δεν τηρεί κανέναν. Επειδή δεν θέλω να είμαι άδικος μαζί του θα ορίσω στη φανταστική αυτή δίκη του κ. Λιάπη συνήγορο. Καλύτερον από τον κ. Αλέξη Τσίπρα δεν βρίσκω. Ο πρόεδρος του ΣΥΝ από την ημέρα που πήρε αυτό το αξίωμα η πρώτη κουβέντα που βγήκε από το στόμα του ήταν για τον κ. Λιάπη (αργότερα εκδήλωσε το θαυμασμό του και για τη σκέψη του Μάο!). Επαινετικά λόγια για τον καλό Αρχιεπίσκοπο και την Εκκλησία που τη θέλουμε κοντά στους αγώνες,. Αυτές οι μικροαστικές αφέλειες λοιδορήθηκαν δεόντως και από αναρχικούς στους τοίχους των Εξαρχείων.Τα αποδώσαμε τότε στην απειρία και την προφανή άγνοια του νεαρού και ελπίσαμε σε καλύτερες ημέρες. Όμως προχτές ανάμεσα σε άλλα ανάρμοστα για ηγέτη της «Ριζοσπαστικής Αριστεράς» (!!!) που εξήλθαν από το έρκος των οδόντων του κ. Τσίπρα ακούσαμε και αυτό: «Για μένα ήταν μια πολύ χρήσιμη συνάντηση. Είναι χρήσιμη εμπειρία να συνομιλεί κανείς με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο, έναν άνθρωπο με νηφαλιότητα και πνευματικότητα και είναι θετικό που αυτή τη στιγμή είναι Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδας».

Πόθεν αυτή η εκτίμηση; Να οφείλεται άραγε στο παρελθόν του κ.Λιάπη ως μητροπολίτη Θηβών; Το αποκλείω γιατί υπάρχει μια σειρά πράξεών του σε βάρος ετεροδόξων (Καθολικών, Μαρτ.Ιεχωβά) και του φυσικού περιβάλλοντος, ασυμβίβαστων με τις αρχές του ΣΥΝ. Τότε θα οφείλεται στη λιτότητα του βίου του κ. Λιάπη, όπως την εξέθεσε ο ίδιος στη εξωραϊστική εκπομπή του δημοσιογράφου-εστιάτορα Στ.Θεοδωράκη, ο οποίος μαζί με την κα Λώρη Κέζα του «Βήματος» και με τον κ. Αλέξη Παπαχελά, ανέλαβαν ευγενώς να μακιγιάρουν την Εκκλησία Α.Ε. την ώρα που κινδύνευε να πληρώσει φόρο 0,0001% επί των πραγματικών της εισοδημάτων (διπλά βιβλία, μαύρο χρήμα κλπ):
«Πληρώνομαι από το κράτος με το ποσό των 2.300 ευρώ το μήνα. Δεν μου φθάνουν ασφαλώς αλλά προσπαθώ να κάνω αυτό που μου έλεγε η γιαγιά μου, στη ζωή να απλώνω τα πόδια μου μέχρι εκεί που μπορώ».
roides

Μα είναι δυνατόν να ειπώθηκαν αυτά και ο δημοσιογράφος να έμεινε πιο σιωπηλός και από τον κ. Τσίπρα όταν άκουγε ευτυχής από τα αρχιεπισκοπικά χείλη πως ο θησαυρός της Εκκλησίας είναι άνθρακες; Να λοιπόν που κατά πως φαίνεται ο ρόλος της προοδευτικής δημοσιογραφίας και της πολιτικής δεν είναι η αποκάλυψη της αλήθειας αλλά το σαβουάρ βιβρ της ομερτά ή το μακιγιάζ της ασχήμιας. Βέβαια ο κ. συνήγορος, φρόντισε μετά στον κλειστό κύκλο της ΚΠΕ του ΣΥΝ να τα πει διαφορετικά και εσύ αρχιεπίσκοπε ξέρεις πως και πάλι, πολύ λίγα είπε:

« Η Εκκλησία της Ελλάδας, έχει σχεδόν 7000 Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
Μοναστήρια, ιδρύματα, εκκλησίες μητροπόλεις και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Με ανυπολόγιστες περιουσίες. Και διεκδικεί το δικαίωμα να μην πληρώνει φόρο.
Και την ίδια στιγμή, το κράτος πληρώνει τους μισθούς των κληρικών.
Η τελευταία φορά που πλήρωσε φόρο η εκκλησία, και μάλιστα με συντελεστή 35% ήταν το 2004. Και κατέβαλλε μόλις 6 εκατομμύρια ευρώ.
Για να αντιληφθείτε τα μεγέθη, τα καθαρά κέρδη της Εθνικής Τράπεζας το 2009, ήταν 971 εκατομμύρια ευρώ. Ρωτάμε λοιπόν: η κυβέρνηση από τη φορολόγηση των εκκλησιαστικών εσόδων, τι ποσόν υπολογίζει να κερδίσει;
Θα στείλει τον ΣΔΟΕ σε Μητροπόλεις και Ιερούς Ναούς;
Θα ελέγξει διπλά βιβλία;
Θα υπαχθεί η εκκλησία στους κανόνες που ισχύουν για τους υπόλοιπους;
Και το λέμε αυτό γιατί η κυβέρνηση φαίνεται να μην είναι τόσο άτεγκτη με την εκκλησία όσο είναι με τους μισθωτούς τους συνταξιούχους και τις μικρές επιχειρήσεις.
Μείωσε μόλις εχτές τη φορολογία στις δωρεές από 5% ή 10% στο 0,5%…».

Βέβαια κράτησε πισινή. Πρόσθεσε πως σέβεται την Εκκλησία για το κοινωνικό της έργο αρκεί να σέβεται τον εαυτό της. Ξέρει όμως, δεν μπορεί να μην ξέρει, πως η Εκκλησία ποτέ δεν σεβάστηκε κανέναν. Ούτε τον ιδρυτή της, τον οποίο τον έχει προσβάλει με τον πιο αισχρό τρόπο.

Καλέ μου άνθρωπε, είσαι καλόγερος, διδάσκεις την αποστροφή στις ηδονές και στα υλικά αγαθά, ζεις μόνος, το κράτος του Καίσαρα σου διαθέτει σπίτι, προσωπικό, αυτοκίνητο, φοροαπαλλαγές, καλό μισθό (2.300e), τέλεια ιατρική ασφάλεια και περίθαλψη, δεν ξέρω αν συμπληρώνεις το εισόδημά σου εμπορευόμενος και συ τα «Μυστήρια» όπως η ολότητα σχεδόν του κλήρου-και η δεσποτική ταρίφα είναι πολύ ψηλή-και μας λες, όταν με 400 ευρώ αγωνίζονται να ζήσουν γεροντάκια της ηλικίας σου πνευματικά σου τέκνα υπέρ των οποίων καλείσαι μάλιστα να θυσιασθείς, πως δεν σου φθάνει ένα τέτοιο ποσό; Καλόπιστα δέχομαι πως εσύ δεν λεηλατείς παγκάρια, θαυματουργές εικόνες, δωρεές, διαθήκες, εράνους και προσκυνήματα όπως τόσοι και τόσοι συνάδελφοί σου, αλλά λίγα σου πέφτουν όλα αυτά; Πως ποδοπατάς έτσι το Ευαγγέλιο; Κυκλοφορείς ντυμένος σα Μήδος σατράπης με δεν ξέρω πόσες δεσποτικές αλλαξιές, όταν ο θεός σου ο Χριστός κυκλοφορούσε με έναν απλό χιτώνα, πάνω σε γαϊδουράκι, χωρίς άμαξες, συνοδείες και άλλες πολυτέλειες και κλαίγεσαι κι από πάνω; «Άφρων ταύτη τη νυκτί την ψυχήν σου απαιτούσιν από σου α δε ητοίμασας τίνι έσται;»

Το έχεις ακούσει αυτό: «έχοντες δε διατροφάς καί σκεπάσματα τούτοις αρκεσθησόμεθα»; Αυτό: “Μη θησαυρίζετε θησαυρούς επί της γης…”, ή αυτό: «ευκοπώτερον γαρ εστι κάμηλον δια τρυμαλιάς ραφίδος εισελθείν ή πλούσιον εις την βασιλείαν του Θεού», ή αυτό «Ο έχων δυο χιτώνας…», και συ έχεις μπόλικους, και τι χιτώνες. Τι σόι πατέρας είσαι εσύ που αγαπάς τον εαυτούλη περισσότερο από τα παιδιά σου; Δεν σε άκουσα ποτέ να διαμαρτυρηθείς για τους μισθούς των 700 ευρώ ή για τις χαμηλές συντάξεις, μόνο για το μισθό σου διαμαρτυρήθηκες ο οποίος όμως για περισσότερο από τα 2/3 του ποιμνίου σου, με οικογενειακές υποχρεώσεις και χωρίς τα δικά σου «τυχερά» και προνόμια, είναι όνειρο άπιαστο. Δεν σε άκουσα να φωνάζεις γι’αυτούς που περιμένουν στην ουρά της βασανιστικής αναμονής να κάνουν χημειοθεραπεία, τη στιγμή που ο άπληστος προκάτοχός σου (το ομολογώ, απείρως χειρότερος από εσένα) καταξοδεύοντας το Κράτος, όρμηξε να βουτήξει μόσχευμα από το δικαιούχο του για να καθυστερήσει την μετάβασή του στην Εδέμ (ή στην Κόλαση; ).

Ξέρεις πολύ καλά επίσης αρχιεπίσκοπε της Εκκλησίας του Δικέφαλου αρπακτικού τέρατος, πως ο Χριστός όρισε να θεωρείς τους λαθρομετανάστες όπως αυτός, σαν αδελφούς του και να τους φέρεσαι όπως ακριβώς θα φερόσουν σε αυτόν. Τα ξέρεις τα σχετικά ευαγγελικά χωρία, ξέρεις και το «Ξένος ήμην…» και ξέρεις πως ο παραβάτης απειλείται με τις φωτιές της Κόλασης. Εσύ όμως ένιψες τας χείρας σου και δεν πήρες θέση στο νομοσχέδιο, άφησες το Σαμαρά και τον Καρατζαφέρη να τρομοκρατήσουν τον ανερμάτιστο ΓΑΠ, και να συνεχίσουν το μαρτύριο αθώων παιδιών χωρίς πατρίδα, την ίδια μάλιστα στιγμή που μια σειρά επίσκοποι γαβριούσαν και ασχημονούσαν με αισχρές εκφράσεις («Μαύρισε ο τόπος» κλπ) σε βάρος των «ελαχίστων αδελφών» του Χριστού.

Η Εκκλησία σου διανύει τη Μεγάλη Εβδομάδα. Θα περιφέρει ξύλινα και χρυσά ξόανα του θεού της και θα χύνει ψεύτικα θεατρικά δάκρυα για το μαρτύριό του, παπαγαλίζοντας ψυχρά τα λόγια του Ιωσήφ της Αριμαθαίας που διακινδυνεύει και εκλιπαρεί τον Πιλάτο για να θάψει τον ΞΕΝΟ. Την ίδια στιγμή ο Χριστός, (μπορεί και ολόκληρη η Αγία σου Τριάδα), είναι δίπλα της κυκλοφορεί μέσα στην πόλη ντυμένος Αφγανή προσφυγοπούλα, ντυμένος Αφγανάκι, ντυμένος Αφγανή μητέρα. Ψάχνει μέσα στους σκουπιδοτενεκέδες σαν το φτωχό Λάζαρο να βρει αποφάγια ή κάποιο γυάλινο μπουκάλι να το πουλήσει για 1 λεπτό του ευρώ για να ταΐσει τα παιδιά του. Θύμα παρανοϊκών βομβιστών, κινδυνεύει να τυφλωθεί και να ζήσει μια μεγαλύτερη Κόλαση από την Κόλαση που ζούσε μέχρι τώρα, το σώμα του διαμελίστηκε, η καρδιά του σκίστηκε βλέποντας το γιο του να σκοτώνεται και την κόρη του να κινδυνεύει να χάσει το φως της. Είναι ξένος, μόνος, σε κάποιο νοσοκομείο, δεν μπορεί να μιλήσει, δεν έχει φίλους. Κι συ αρχιεπίσκοπε την ώρα που η πατρίδα σου βυθίζεται, τολμάς να λες πως η εθνικόφρων Εκκλησία σου δεν έχει θησαυρούς, μόνο κάρβουνα, και φορτωμένος χρυσάφι με τη κουστωδία των χρυσοκάνθαρων ιερέων σου, ετοιμάζεσαι να σηκώσεις θεατρινίστικα το Σταυρό με το πιο πένθιμο ύφος που γίνεται (ο προκάτοχός σου κατάφερνε και έχυνε και δάκρυα) για να σε δείξουν οι κάμερες.

Αρχιεπίσκοπε Ιερώνυμε, αν δεν φροντίσεις να πάει με έξοδά σου η Αφγανοπούλα στους καλύτερους γιατρούς, εδώ ή και στο εξωτερικό, αν δεν ξαναβρεί το φως της φοβάμαι πως ο Χριστός δεν θα συγχωρήσει ποτέ την αδιαφορία σου. Ναι ξέρω πως η πίστη σου δεν είναι μεγαλύτερη από την πίστη του πάπα και του πατριάρχη, αλλά έχεις γεράσει πια, το τέλος σου πλησιάζει, θυμήσου τον ασυγκράτητο πανικό του Χριστόδουλου στην κρύα αίθουσα του χειρουργείου. Κάνε κάτι για να σωθείς όσο είναι καιρός. Υιοθέτησε το κοριτσάκι και τη μητέρα του, γιατί μόλις το θέμα παλιώσει η πολιτεία θα τους ξεχάσει.

Αν δεν το κάνεις κι αν υπάρχει θεός θα σου πει ο ίδιος μπροστά στο Φοβερό Βήμα:
«Ούτως ότι χλιαρός ει, και ούτε ζεστός ούτε ψυχρός, μέλλω σε εμέσω εκ του στόματός μου».
Read more...
free counters